Zalozni web server.

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Pondělí Únor 19 15:12:16 CET 2007

On Mon, Feb 19, 2007 at 02:53:32PM +0100, Petr Simek wrote:

> Na tom sekundarnim serveru si rozjedte nejaky monitoring funkcnosti
> webu na tom primarnim. A kdyz bude web na tom primarnim serveru
> nedostupny tak udelejte zmenu v konfiguraci toho sekundarniho DNS
> aby pro jmeno www.xxx.cz vracel IP toho Vaseho sekundarniho serveru
> misto primarniho. Nebo lepe a cisteji www.xxx.cz mit jako CNAME na
> jmeno toho primarniho webu a kdyz ten sekundar detekuje pad tak si
> u sebe zmeni to CNAME na svoje jmeno. Pokud ten primarni server chcipne
> tak ze nepujde ani primarni DNS, budou se vsichni obracet na sekundarni
> [...]

Aby vam toto korektne fungovalo, budete musiet nastavit na DNS naozaj
kratke casy platnosti dat. Aby sa vam potom nestalo, ze ustvete DNS
server, zbytocnymi dopytmi.

Samozrejme, pokial vam neprekaza, ze sa napriklad hodinu (aj to uz je
velmi kratky cas platnosti udajov) budu klienti obracat na nefunkcny
server, tak je to mozne riesenie.

Korektne a pouzivane riesenie je prehodenie IP na stroj ktory je
aktivny, alebo pouzivanie reverznej proxy, ktora inym mechanizmom vie,
od koho ma prave v tom okamziku tahat udaje.

--
Marian