OT: Cisco config - update ACL z linuxu (snmp?)

Filip Flajšar linux na ssos.cz
Pátek Únor 23 11:55:41 CET 2007

Dobry den,
resim nasledujici problem:
Mam za ukol udelat webove rozhrani, kde ucitele budou mit moznost
zablokovat pristup na internet z ruznych uceben.
ucebny maji svuj vzdy rozsah napr.
Ucebna 1: 192.168.1.100-192.168.1.150
Ucebna 2: 192.168.1.151 - 192.168.1.200

atd.

Mam tu cisco router serie 1700.
Na netu jsem par veci nasel, hlavne jak pres SNMP nahrat novy
running-config, ale toto reseni se mi moc nezamlouva,
jelikoz bych musel mit vsechny kombinace ACL (takze na 3 ucebny 7
configuraku) a jeste k tomu rozjet tftp server.

Mame tu i cisco switch (serie 3500), tak me i napadlo to udelat pre VLAN
a pote zakazovat jednotlive VLANy,
ale problem je v tom, ze by ucitel pak nemohl ucebnu odblokovat.

Nevite nebo neresili jste podobny problem, jak dynamicky upravovat
aclka? Nejsem moc zbehly v snmp protokolu,
 ale neco vytvorit bych dokazal.

Zajimaji me Vase nazory, jak elegantne tyto zalezitosti vyresit.

Napadla me i moznost udelat radius server, ktery by overoval hesla u
samby (nebo ntlm?), a udelat webovy udelatko,
kde by ucitel zakazoval jednotlive uzivatele.

Webove rozhrani by bylo vytvoreno v php, kde mam prikompilovanou podporu
snmp, ale php neni nutnou podminkou.

Prosim, neresme to, ze si uzivatele mohou zmenit ip nebo mac adresu.

Dekuji za Vase nazory.

S pozdravem

-- Filip Flajsar