Vytížení CPU

Pavel Stingl stingp1 na seznam.cz
Pondělí Únor 26 16:08:15 CET 2007

> Jaky je tok pres sitova rozhrani?
> Co si nejvice rika o pozornost procesoru uvidite treba v /proc/interrupts kde vidite citace.

Hm, zřejmě jsem odhalil, kde je chyba. Přes strace jsem se připojil k
procesu mysqld a zjistil jsem, že top asi funguje dobře, rootkit mi
nikdo nepodstrčil a problém bude nejspíš v pomalém připojení k inetu.

Dva externí servery mi čtou data z mysql, a mysqld většinu času stráví v
selectu, tj. čeká na spojení... Tudíž v topu se hromadí iowait a proces
nevytěžuje procesor, takže se to v topu nijak zvlášť neprojeví... A load
stoupá a stoupá. Nejvíce, když je zatížená venkovní linka...

Stejně se chovají i další služby které čtou/zapisují data na venkovní
síťové rozhraní. Takže jsem se plašil díky bohu zbytečně, myslel jsem na
nejhorší, že mi někdo hacknul server...

Děkuji za náměty,

Pavel Stingl