Misto na disku s ruznymi FS.

dmichal na altien.com dmichal na altien.com
Středa Únor 28 12:18:02 CET 2007

Zdravim,

Potreboval jsem si zkopirovat 450GB file na externi disk a pri tom jsem
narazil na nasledujici.

Mam HDD ktery se hlasi jako: SCSI device sde: 976773168 512-byte hdwr
sectors (500108 MB).

Na disku jsem si vytvoril ext2 prikazem: mkfs.ext2 -T largefile4
/dev/sde1.

df -h mi na nem zahlasil:

Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on

/dev/sde1             466G   73M  443G   1% /mnt/hot_sata1

Potom  FAT32 prikazem:  mkfs.msdos -F 32 /dev/sde1

(zajimave ze jsem predtim nemenil typ partition fdiskem a stejne to
proslo)

A df -h zahlasil

Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on

/dev/sde1             466G   32K  466G   1% /mnt/hot_sata1

Coz je celkem rozdil v hodnote available. Jenomze FAT32 ma 4GB file size
limit.

Otazka zaverem, ktery file system mne necha vyuzit "celou" partition a
nema limit na velikost souboru?

Diky,

David