Misto na disku s ruznymi FS.

Tibor Zenis gzenis na gmail.com
Středa Únor 28 13:16:38 CET 2007

On 2/28/07, dmichal na altien.com <dmichal na altien.com> wrote:
> Zdravim,
>
> Potreboval jsem si zkopirovat 450GB file na externi disk a pri tom jsem
> narazil na nasledujici.
>
> Potom  FAT32 prikazem:  mkfs.msdos -F 32 /dev/sde1
>
> (zajimave ze jsem predtim nemenil typ partition fdiskem a stejne to
> proslo)
A preco by nepreslo? Filesystem sa robi na block device, co moze byt
aj partition, nejake cislo v partition table je historicka
pozostalost.

> Otazka zaverem, ktery file system mne necha vyuzit "celou" partition a
Uz bolo odpovedane.
> nema limit na velikost souboru?
Taky neexistuje. Po kratkom googlenim som nasiel najvacsi limit 8 EiB.

Ak chcene na ten disk ulozit jeden alebo malo suborov, filesystem je
nepotrebny. Mozete pouzit napr.:
tar cf /dev/partition subor
pridat tam este subor.md5 apod.
Ak je to potrebne, mozete si spravit este jednu minimalnu partition s
filesystemom, kam si ulozite README, ak nie, mozete pouzit /dev/disk
namiesto /dev/partition. Aj partition table zabera miesto.

     Tibor

--
~~~~~
Tibor Zenis