Rozdílná rychlost GPRS přes stejnou kartu na dvou počítačích

Ivan Stenda ivast na mail.t-mobile.sk
Středa Leden 3 10:23:28 CET 2007

Matej Cepl wrote:

> TCP/IP stack to je součást kernelu, že? Jsem z toho ještě tumpachovější --
> verze programů jsou buď upstream zcela totožné (ppp), nebo na Debianu je
> lehce novější wvdial (1.56 oproti 1.54 na Fedoře). Kernel na Debianu je
> 2.6.15.* na Fedoře 2.6.18, ale to by snad nemělo být problém, ne? ppp je
> tak archeologická technologie, že bych u ní neočekával, že se v ní něco
> bude měnit, natož pak aby s ní byli nějaké problémy ...

rozdiel v implementacii TCP medzi 2.6.15 a 2.6.18 moze byt, sorry, ale
ja som lenivy citat za vas changelog :-). Pustite si tam sniffer, a ak
tam je rozdiel, uvidite ho... ( toto strielam totalne od boku, ale mozno
je v 2.6.18 defaultne zapnuta podpora velkych okien alebo nieco podobne
... )

Pokial ide o vyvoj PPP, mozno vas to prekvapi, ale postupuje stale dalej :-)

> Spíše bych očekával nějaké problémy v mé konfiguraci, ale to jsem právě
> kontroloval tolikrát, že to snad ani není možné. Navíc je na obou
> počítačích totožná (pravda, mohlo by se jednat o nějaké podivné defaulty
> na Debianu, ale nijak se to netváří).

:-) oko nemusi vidiet, skuste diff kde to ide

> Mmch, na podnět jednoho z Vás, kdo mi odpověděli, jsem zkontroloval MTU a
> je na obou počítačích totožná -- 1500.

MTU by mohol byt problem tam, kde nie je mozne na specificke adresy
vytvorit spojenie, ale moja fantazia nie je dostatocna, aby dala do
suvisu pomaly download ( prekladam ako nizku rychlost TCP spojenia ) a MTU.

> "timeout pro wvdial" -- to je co? A pokud máte na mysli jeden z timeoutů
> pro ppp (buď v /etc/ppp/options nebo v /etc/ppp/peers/t-mobile) tak mohl
> byste poradit který -- poněkud jsem se v tom zamotal v manpage?

  To som strelil skutocne od boku, myslel som si, ze pre wvdial sa da
nakonfigurovat timeout, , myslene ako cas medzi odoslanim AT prikazu a
zrusenim operacie z hlaskou "modem not responding" alebo ako to tam
pise. V mane som vsak nic nenasiel...

ivast