Linux a seriovy port

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Leden 4 02:50:39 CET 2007

On Wed, Jan 03, 2007 at 03:35:13PM +0100, egroups wrote:
> [...]
>
> Mam linuxovy server (konkretne RHEL 4 WS,ale to neni asi tak
> podstatne) a klientske stanice s WXP (nekamenovat,muj vymysl to neni).
> Na tech WXP stanicich jsou na seriovem portu pripojene urcite zarizeni
> (spis se jedna obecne,napr pokladni vaha,zakaznicky display apod.).
> Znam samozrejme IP adresy tech stanic.
>
> Lze v linuxu nejak nakonfigurovat,aby "videl" tyto COM porty a byl
> schopen je nejak otevrit,poslat na nej nejake znaky a zase uzavrit?
>
> Vubec netusim,zda jde "tunelovat" i COM porty.
> Tiskarny pres sambu,ale COM porty,tak aby se "tvarily",jako by byli

Tunelovat se da vsechno, i banky...

> Jeste dodam,ze na tech WXP pobezi emulator terminalu,ktery vlastne
> zobrazuje akce,ktere se zpracovavaji primo na serveru (databazovy
> server).
> Terminal jako takovy ma ESC sekvence pro presmerovani vystupu na
> tiskarnu a zpet na terminal,aniz by o tom server vedel.Tohle funguje.
> Ale na seriovy port nic takoveho neni.
>
> Pokud to nekdo resil,budu vdecny aleson za nasmerovani kterym smerem
> badat,nebot me uz nic nenapada.

A vymyslet si nejaky trivialni protokol (nebo taky zadny ;-) a napsat si
kratoulilinke programky pro tunelovani se vam nechce? Proste data
prichozivsi z COMu poslu pres tcp ven a co mi prijde z tcp poslu na COM.
V linuxu se com otevre uplne stejne jako normalni soubor, akorat je
dobre napst O_NOCTTY v pripade demona ;-).
    fd = open("/dev/ttyS0", O_RDWR | O_NOCTTY | O_NONBLOCK);

-- Dalibor Straka