Debian a radic raid HPT370

Jan Naiser konfmail na drevojas.cz
Neděle Leden 7 23:29:22 CET 2007

Ahoj,

> jestli na disku jeste existuje jumper limit size to 32GB, mohl by ho
> bios vnimat jako maly a spravne najet. Linux ten jumper nezajima.

zkusil jsem, ale zajima, aspon ten na radici HPT, pak se disk tvaril vsude
jako 32 GB, ale stejne nenabootoval, restartovalo se to stejne jako predtim.
Nicmene jsem experimentoval dale a zjistil, ze na vine je s nejvetsi
pravdepodobnosti grub. Dal jsem tam lilo a uz to bezi i na 250 GB.

Ted jeste zjistit, proc mi to porad dokola zahlcuje logy hlaskou:

Jan  7 21:34:06 localhost kernel: Uhhuh. NMI received for unknown reason 3d
on CPU 0.
Jan  7 21:34:06 localhost kernel: Dazed and confused, but trying to continue
Jan  7 21:34:06 localhost kernel: Do you have a strange power saving mode
enabled?

jestli to dobre chapu, namita to nejaky zvlastni rezim, patrne ACPI, ale
dela to i po zakazani ACPI v biosu. Na webu se objevuji v teto souvislosti i
naznaky mozne vadne pameti, ale testy pameti zatim probehly vporadku, takze
nevim.

Diky, Honza.