odolnost archivov zaloh voci chybam media

msk.conf msk.conf na seznam.cz
Úterý Leden 16 11:27:02 CET 2007

DD.

Uz dlhsiu dobu sa snazim najst _pouzitelny_ nastroj sluziaci na zalohovanie,
ktory umoznuje split do viacerych archivov _a zaroven_ dokaze prezit vypadok
ktorehokolvek z tychto splitov.

O co mi ide:

Majme 20GB dat a dvd napalovacku. Na napalenie tychto dat potrebujem 5 medii.
Pokial vytvorim tar, splitnem ho na 4G chunky a tie vypalim, pri
strate/poskodeni lubovolneho media pridem aj o subory ulozene na mediach za
poskodenym.

Priklad: 1,2,3,4,5, zdochne medium 2, prisiel som o 2,3,4,5.

Moje pokusy tak smerovali skor k pouzitu dar ako archiveru, ale ten v pripade
straty niektoreho slice tvrdosijne vyzaduje, aby som mu to chybajuce slice
dodal ( nenasiel som ziaden prepinac, ako mu vnutit nieco ako "skip"). Tudiz
zase absolutne nepouzitelne.

Riesil niekto ( a zdarne vyriesil ) tento problem? Ako su na tom ostatne
nastroje ( afio, cpio, ... ) pri vysporiadavani sa s chybami/stratou v
archive?

Dik za nastrel.

PS. pod DOS/Windows tento problem perfektne riesil rar s jeho recovery record
a schopnostou preskocit chybajuci archiv, na linuxe mi nieco take chyba a
vacsina ( skoro vsetky ) archivovacich aplikacii sa k archivom sprava ako ku
charracter device ( jednoliaty stream na pasku ), co ma pekelne serie.

--
Dusan Zatkovsky