Fibre Channel QLA2340 a pripojeni disku

Sobota Leden 20 22:11:21 CET 2007

Starší verze driveru pro qlogicová HBA skutečně neuměly najít nová
zařízení a byl potřeba reboot nebo aspoň odstranit a znovu načíst modul
driveru (což je mnohdy stejně drastické jako reboot).

Novější verze už umějí oskenovat své okolí a vzít na vědomí nová
zařízení i LUNy, když se nich kopne něčím jako
        echo 'scsi qla-scan' > /proc/scsi/qla2300/1
Nová zařízení je pak, aspoň co mám zkušenost, potřeba ručně registrovat
přes staré známé
        echo 'scsi add-single-device 1 2 3 4' > /proc/scsi/scsi

A můžete připojovat (i odpojovat) zařízení na FC do alelujá.
(Akorát je potřeba si dávat pozor na to, abyste neskončili ve stavu, kdy
máte na nějakém zařízení LUNy, které netvoří spojitý interval od 0. Po
rebootu by to už nemuselo fungovat. <g>)