Obnova kompletne smazane partisny

Sobota Leden 20 22:00:13 CET 2007

On Thu, 18 Jan 2007, Pavel Lisý wrote:

> Nedopatrenim (rsync) se mi podarilo smazat kompletne cely filesystem

Zase jeden, co neví, k čemu má rsync opšnu -n. ;)

> Potreboval bych obnovit alespon nekolik souboru s daty (sql databaze,
> pripadne dumpy)

V první řadě se musí OKAMŽITĚ přestat na ten souborový systém zapisovat.

A pak je to hledání jehly v kupce sena. A to je dost velký problém.

Pokud jsou ta data textová nebo jinak dobře rozeznatelná, tak lze udělat
to, že se projde celé zařízení, u každého bloku se posoudí, zda je to kus
hledaných dat, a pokud ano, tak se to někam schová.

A pak musíte poskládat ty bloky dohromady. Většinou můžete předpokládat,
že bloky, co byly za sebou, tvořily v souboru souvislou část, takže
skončíte s relativně zvládnutelným počtem fragmentů, které nějak
poslepujete dohromady.

U větších souborů můžete zkusit k nalezeným fragmentům najít odpovídající
indirect bloky a poslepovat to podle toho.

Vylepšit to dále lze tak, že budete prohledávat jen volné bloky, případně
se zaměřovat speciálně na volné díry mezi alokovanými bloky (pravděpodobně
následkem smazání souboru). Ale ve vašem případě jsou volné asi skoro
všechny. :P

Nevím, jestli na to existují nějaké nástroje.