Postfixu trva dlouho odesilani

Katerina Bubenickova katerina.bubenickova na plbohnice.cz
Pondělí Leden 22 10:50:11 CET 2007

Ondrej Cecak napsal(a):
> Coz se da snadno poznat z fronty Postfixu tak, ze emaily v ACTIVE nemaji v
> hlavicce poznamku o pruchodu amavisem nebo jeste snaz zvednutim levelu
> logovani primo amavisu (umi vypisovat cas pruchodu).

Zkusila jsem nastavit v amavisd.conf
$max_servers  =  20;   # number of pre-forked children          (default 2)
$max_requests = 20;   # retire a child after that many accepts (default 10)

nic se nezmenilo, kdyz jsem dala $max_servers  =  200, (tj. stejne, jako
jsem predtim nastavila procesu v postfixu )
uspesne jsem shodila server.
Zaujalo me, ze pri restartu amavis hlasil cca 23000 ukoncujicich se procesu.

Zvysila jsem logovani amavisu na 3 a zjistila, ze zpracovani e-mailu
trva cca 15-20s, a vetsinu toho trva scanovani
2ma antiviry (Clamav a BitDefender -95% casu zpracovani).
Nevim, jak to, ze driv posta takhle nezlobila (nebo jsem si nevsimla a
nikdo si nestezoval?),
 nemenila jsem zadnou konfiguraci, jen pribilo mozna asi 30 uzivatelu.

> BTW: je pomerne sikovne nechat projit email pro padesat prijemcu jednou
> filtrem a az potom ho padesatkrat naklonovat.

To by urcite pomohlo, ale nenapada me, jak se zeptat Googla.
Kdyby me nekdo nasmeroval, byla bych moc rada, zatim jdu hledat v
manualu k postfixu.

Diky
--Katerina Bubenickova