dotaz: getty na ttyUSB0

Josef Smidrkal josef.smidrkal na mensa.cz
Pondělí Červenec 2 00:20:03 CEST 2007

Pavel Kankovsky píše v Ne 01. 07. 2007 v 13:21 +0200:

> Bojím se, že Grub jen tak jednoduše nepřesvědčíte, aby komunikoval po USB,
> prostě z toho důvodu, že má v sobě jen kód k práci s klávesnicí a
> obrazovkou a s klasickým sériovým portem. Leda byste měl v počítači chytré
> brouky, co by uměly ten klasický sériák emulovat (něco ve stylu IPMI).
>
> Ale vždycky můžete upravit konfigurační soubory *.c. :)
>
> --Pavel Kankovsky aka Peak  [ Boycott Microsoft--http://www.vcnet.com/bms ]
> "Resistance is futile. Open your source code and prepare for assimilation."

soubory *.c: to byste chtel po mne hodne, jsem rad ze jsem se dokopal k
pozvolnemu uceni se Pythonu ;)

Grub: de facto mi nevadi pokud neuvidim pres USB boot, potrebuji mit jen
v pripade krajni nouze [neco nejede a nedostanu se tam pres sit,
potrebuji rychle zasahnout...] moznost rychle pripojit USB a zkusit to
pres nej.

Driver USB: podle dmesg se natahuje kratce po vesafb a ttyS*.

Obavam se, ze problem bude mozna v propojovacim kabelu [a urcite mezi
klavesnici a zidli], neb system sice zahlasi pripojeni noveho
vysokorychlostniho zarizeni na USB sbernici, ale to je vse co
udela. /dev/ttyUSB0 se automaticky nezobrazi a davat to primo do
konfigurace jako dalsi sitove rozhrani se mi moc nechce [nehlede na
fakt, ze by to moc nepomohlo - leda na nem rozchodit OpenSSH a mit tam
kabel stale pripojeny, coz ale pri 'vytuhnuti' vsech sitovych rozhrani
moc nepomuze]. Pro prehled: na testovanem stroji Debian 4.0r0, na
testovacim stroji Ubuntu 6.10.

V syslogu se opakuje 'Id "s1" respawning too fast: disabled for 5
minutes', ackoliv je nastavena rychlost jen 9600. Desku, case a vsechny
komponenty jsem koupil nedavno, smontoval sam - pro jistotu jsem tedy
vyzkousel vsechny USB porty zda-li jsem nezapojil kabely spatne
[integrovane to same]. Kabel jsem zatim nemel moznost ozkouset jinde.

Zkusim tedy ozkouset USB laplink na nejakem otestovanem stroji pres
klasicke point2point propojeni a par dalsich uprav v nastaveni getty.
Bohuzel stroj nema klavesnici ni monitor, pripojuji se pres ethernet z
notebooku na kterem take zkousim konzoli pres USB [kde jsou ty doby kdy
mel kazdy stroj port pro konzoli...].

Dekuji a pokud by se mi podarilo na neco prijit, poslu to do konference
z archivnich duvodu.

Josef Smidrkal