Re: Sériová myš s kolečkem

Pátek Červenec 6 22:43:33 CEST 2007

On Thu, 5 Jul 2007, Dalibor Straka wrote:

> Nejakou takovou vec jsem kdysy mel a pouzival jsem ji pres gpm.
> gpm -t ms3
> a v xkach (matne tapam) tento protokol
> option protocol "IntelliMouse"
> option buttons 5
> option ZAxisMapping "4 5"

Na to jsem přišel, ale kolečko jen tlačítkuje a nekolečkuje.

> Google nic nanasel?

Google možná ano, ale já ne. :)
Přesněji řečeno všechno, co jsem našel, se tvářilo, že by to snad mělo
fungovat bez nějakých zaklínadel. Tak možná je problém na mém hlodavci.

On Thu, 5 Jul 2007, Ladislav Vaiz wrote:

> Nějaká přepínání protokolů jsou v inicializacích u gpm, ale
> předpokládám, že tam jste se díval.

To jsem právě našel jen u PS/2 (kde se to přepíná magickými sekvencemi
změn vzorkovací rychlosti).

On Thu, 5 Jul 2007, Antonín Mička wrote:

> to sice jo, ale jen mezi myší a rozhraním

Tím si nejsem jistý. Např. po sériáku IntelliMouse apod. posílá bez
dalšího ptaní čtyřbajtové zprávy (protokoly "M3" a "MZ"), přičemž v každém
bajtu je použitých max. 6 bitů a prostřední tlačítko je signalizováno
v posledním bajtu. Po resetu myši přijde "pozdrav" s informací o
podporovaném protokolu (moje myš hlásí "MZ") a nějakými informacemi
pro wokenní PNP.

Naopak po PS/2 posílá iniciálně tříbajtové zprávy, čtyřbajtové až po
přepnutí na rozšířený protokol, je využitých všech 8 bitů v bajtu a
prostřední tlačítko má bit hned v prvním bajtu. A není tam žádný "pozdrav"
po resetu.

On Fri, 6 Jul 2007, konfer wrote:

> Option         "Protocol" "IMPS/2"

U myši zapojené na *sériový port*? Někdy si to vyzkoušejte, chová se to
velmi zajímavým způsobem...