dd - odhad casu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 12 16:50:27 CEST 2007

Musíte zapnout UDMA pomocí hdparm a velikost bloku nastavit na velikost
zápisové cache disku. Pak to sviští 40MB/s, tedy za hodinu by to mohlo být
zkopírované.

----- Original Message -----
From: "Jan Zítka" <jzitka na wikov.com>

V PC jsou dva SATA disky 230 GB, potrebuji udelat kopii disku (Win2000
server kleknul a nez to rozvrtam jeste vic, chci si na identicky disk
udelat kopii).
Spustil jsem z CD Insert (jakysi live linux) dd if=/dev/sda of=/dev/sdb,
tzn. jede s default blocksize (predpokladam 512B).
Uz to bezi 3 hodiny, vytizeni procesoru (DualCore 2,4 GHz) je stale
okolo 26%, navic se ted ve vypisu ps zmenilo state toho procesu z R+ na
D+, disky neco delaji (LEDka sviti), pameti to ma 2 GB.
Mate nekdo alespon _pribliznou_ predstavu, jak dlouho to muze trvat nebo
jak zjistit, jak jsem daleko, pripadne, jak by to volba vetsi blocksize
zmenila.