Zvlastni problem s deravym programem. (Pro silne povahy)

OndřejTůma konference na webjet.cz
Úterý Červenec 17 02:06:12 CEST 2007

Husty :)

zkoro bych doporucoval to zacvakat z vlastniho, odjed na dovcu a rict
sefovi, ze to resite ve sklepe, aby ste na to mel alespon chladek :)

Jinak, rozhodne pokud je ssh, tak omezit pristup na minimum uzivatelu (v
idealnim pripade na minimum IP) to neni takovy problem, leckdy lze
vyresit i pomoci /etc/hosts.deny resp. /etc/hosts.allow.

Apache pokud to jenom malinko je mozne soupnout do chrootu mod_chroot,
ale zalezi jake mate moznosti/schpnosti ten server prenastavit, ale
predpokladam ze mate ;)

z venku povolit jen to nutne (predpokladam ze staci webovy server), tim
myslim port 80. Pokud je webmaster neschpny, hold musi stranky nahravat
zevnitr site, nebo z USB/CD atd .. jeho blbost.

pokud jsou hesla uhadnuta - rozhodne zmenit na neco slozitejsiho,
pripadne sebrat shell uzivatelum, kteri ho nepotrebuji (beznym ftp
serverum staci /bin/false). Doporucuji vystrachat / nainstalovat shell
staticky zkompilovanej (pokud to lze) a samozrejme pokud mozno
prekompilovat jadro tak, aby nepouzivalo moduly

takhle bych moh pokracovat hodne dlouho, v idealnim pripade preinstalovat
stroj, a vsechno zakazat - a postupne povolovat. Je to lepsi, bo
vysekavat takovyho hackera je nekdy pekna makacka....

Coz me pripomina, zkontrolujte crontaby, jestli v nich nenajdtete neco
nekaleho, a rozhodne zkontrolujte procesy, pokud se v nich vyznate,
strilejte vsechno co tam nema delat ;)

Ondrej Tuma