Zvlastni problem s deravym programem. (Pro silne povahy)

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Středa Červenec 18 20:51:55 CEST 2007

Dalibor Straka <dast na panelnet.cz> wrote:
> Ahoj vsichni,
>
> mam na serveru derave www stranky napsane v php. Webmaster je neumi
> predelat (protoze to nekde zkopiroval) sef zase za nove/opravu nechce
> zaplatit. Webove stranky nechce odstavit a tak tam je doslova volny
> pristup na uzivatele www-data.
>
> Maily jsem tam zrusil kvuli spamum a zrejme do cronu dam kazdou hodinu
> prepsat adresar /var/www ;-). Databaze mysql, ktera obsahuje vetsinu
> weboveho obsahu je na jinem stroji a _zatim_ nedotcena.
>
> Nenapadaji vas dalsi rozumne kroky k zabezpecneni? Zatim to hackli 4x
> [...]

grsecurity a CONFIG_GRKERNSEC_PROC, CONFIG_GRKERNSEC_EXECVE,
CONFIG_GRKERNSEC_TPE, CONFIG_GRKERNSEC_SOCKET_CLIENT
hlavne tie posledne dva

/var/www vlastnika root a uzivatel www-data aby tam nemal pristup na zapis
(podla moznosti ani nikde inde, kde to nie je nevyhnutne potrebne - /tmp)

ulimit -u 1 (ak to nebude vadit tomu php, ale ine najnizsie mozne cislo)

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |