Jak monitorujete vetsi mnozstvi stroju?

Lubomir Horna lubos na horna.biz
Pondělí Červenec 30 14:34:22 CEST 2007

Ahoj Yeno,

Tvoje pozadavky na monitorovaci system me mluvi z duse... ;)
Ale ja jsem se trochu uskromnil a sahl jsem zatim po "Munin"
http://munin.projects.linpro.no/

Uskromnil jsem se prave po zkusenostech s Cacti, jak pises, je to
"hotova" vec. Ikdyz monitorovat s ni jde asi vsechno - vyuziva SNMP, umi
"nacitat" vystupy ze skriptu (sam jsem skripty taky vyuzival).
Nejvetsi nedostateky vsak vidim v "nestabilite" Cacti. Jde spis o to, ze
v prubehu pouzivani (nekdy od verze 0.6.x) se menila funkcionalita -
pribyvali i ubyvali funkce, menili se templaty, struktura database, i
celkova struktura aplikace... Ovsem je treba rict, ze se mi podarilo
pres vsechny upgrady udrzet konzistentni data a funkcnost (ale nekdy to
byl boj). V soucasne dobe Cacti jede asi druhym rokem setrvacnosti a
ceka na nahradu...

L.