Konference o programovani v UNIXu

Michal Dobes dobes na tes.eu
Pondělí Červenec 30 19:22:05 CEST 2007

Dalibor Straka napsal(a):
> nevite nekdo o konferenci (mailing listu) o programovani v unixu?
> Konkretne mi jde o dve veci
> 1. ciste C a unixove metody
> 2. design programu

také bych rád věděl

> Off-topic:
> Napsal jsem si knihovnu a ted ji potrebuju udelat thread-safe. Nevim
> jestli
> a) vsude dopsat mutexy (nojo, ale pak musim kompilovat s pthread i
>    v programech, ktere vlakna vubec nepouzivaji)
> b) postarate se o zamykani ve volajicim programu,
> c) je to blbost ;-)
> d) vytvorit dve verze knihovny
> e) zkraslit program #ifdef _PTHREAD_H
> Jedna se o knihovnu, ktera implementuje nejake stromy. Takze se tam
> muzou rypat dve vlakna zaroven a to ze stromu udela les.

Pokud ta knihovna není vyloženě vláknově určená a je to hlavně
o ochraně globálních dat mezi případně různými vlákny, tak reagovat
na volbu _REENTRANT a v tom případě používat pro globálně chápaná
data na úrovni vláken TSD (thread śpecific data). A pokud očekávám
použití primárně ve světě GCC, tak je to i celkem jednoduché, protože
rozšíření pro TSD v GCC je celkem jednoduše aplikovatelné (přes storage
class __thread). Na rozdíl od obludnosti TSD dle POSIXu
(pthread_key_{cresate,delete}, pthread_{set,get}specific).
Glibc k tomu v podstatě přistupuje podobným způsobem. :-)

M.