Promise TX4 a hot-plug

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Červen 1 21:12:35 CEST 2007

Jan Kasprzak wrote:
: mam stroj se SATA radicem Promise TX4 - lspci pise
:
: 06:00.0 Mass storage controller: Promise Technology, Inc. PDC40718 (SATA 300 TX4) (rev 02)
: 06:01.0 Mass storage controller: Promise Technology, Inc. PDC40718 (SATA 300 TX4) (rev 02)
:
: a problem je, ze ten radic nepozna hot-plug udalost (zasunuti noveho disku).

	Zkoumal jsem to dal, a mozna budu potrebovat vysvetlit, jak funguje
hot-plug v SATA po hardwarove strance.

	Udelal jsem to, ze jsem nejake disky prepojil z TX4 na on-board
radic (intel AHCI) a vyzkousel vytahnout disk ze slotu a zase vratit zpet.
sata_ahci aspon rekl, ze ztratil nosnou na te SATA lince, a po vraceni
tusim napsal ze uz je vse OK. Ale nedoslo ke zruseni zarizeni v /dev
ani pak k jeho novemu vytvoreni.

	Cili nevim, jestli nahodou neni spis problem v SATA backplane
(nebo jak se jmenuje ten plosny spoj zezadu diskovych slotu - z jedne strany
do toho vede napajeni a SATA kabely, a na druhe strane to ma SATA datovy
a napajeci konektor pro kazdy disk) - ten backplane musi byt nejak specialne
uzpusobeny pro hotplug nebo tak neco? Musi nejak rikat radici, ze doslo
k hot-plug udalosti?

	Na jinych serverech (Tyan GT20) prave hotplug fungoval naprosto
rozumne (podobne jako kdyz pripojujete/odpojujete treba USB disk
- pri pripojeni se vytvorila zarizeni v /dev/, pri odpojeni se zase
smazala, vsechnok OK. Akorat tahle vec (Supermicro skrin, typ presne
nevim) se chova takto divne. Muze to teda byt tim backplanem?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |