powerdns tupa, nefunguje PTR

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Úterý Červen 5 16:04:04 CEST 2007

On Tue, Jun 05, 2007 at 03:33:16PM +0200, Dalibor Straka wrote:

> Regexp je dobre. {3} rika, ze se cislo ukoncene teckou objevi _prave_trikrat_
> a pak jeste nasleduje jedna cislice.
>
> Jenze vy jste ten regexp spatne vykousl. Je ulozeny
> v lib/config_default.php a vypada takto:
>
> 'PTR' => '(^([0-9]{1,3}\.){3}[0-9]{1,3})
>
> a pokracuje dale |xxx|yyy|...|. Prvni znak "^" a posledni opakovani {1,3}
> napravuji nedostatky pro uplny match IP adresy na zacatku retezce.

tak kdyz udelam na jejich demu 10.100.10.in-addr.arpa a pridam
10 PTR a.b.cd
tak by to melo byt spravne, ale dostanu chybu "Your PTR records is not correct".

migroval jsem bind zones do powerdns mysql databaze, presne takove zaznamy tam
jsou a reverzni domena funguje spravne(samozrejme s verejnyma ip adresama).
Pokud takovou domenu nactu rozhrnani a proste dam ulozit, tak me to nenecha
tuto funkcni domenu ulozit.

Podle mne, jsou tohle dve kontroly. Prvni zavorka az po | je kontrola ipv4,
druha zavorka az do konce je kontrola na ipv6 adresu ve forme reverzniho
zaznamu.
'PTR' => je nasledujici:

ipv4
(^([0-9]{1,3}\.){3}[0-9]{1,3})|

ipv6
(
tohle je kontrola na ruzne delky ipv6 reverznich adres
^(
([0-9A-Fa-f]\.){31}|
([0-9A-Fa-f]\.){27}|
([0-9A-Fa-f]\.){23}|
([0-9A-Fa-f]\.){19}|
([0-9A-Fa-f]\.){15}|
([0-9A-Fa-f]\.){11}|
([0-9A-Fa-f]\.){7}|
([0-9A-Fa-f]\.){3}
)
tohle je posledni puloctet v ipv6 adrese
[0-9A-Fa-f]
)

jenze v reverznich domenach neni ipv4 adresa, ale pouze cast ipv4 adresy. napr
v 10.100.10.in-addr.arpa a zaznam 10 to ma kontrolovat pouze 10, ale ono to
ocekava plnou ipv4 adresu.

podle mne tam ma byt ^([0-9]{1,3}\.){0,3}[0-9]{1,3}

mk