Vícevláknový Linux a podpora v aplikacích?

Petr Klíma tosuja na tosuja.info
Středa Červen 13 10:39:38 CEST 2007

Mam zkusenost s ctyrjadrovym Xeonem (2.66Ghz, typ X5355). Maximalni
spotreba procesoru udavana vyrobcem je 120W (nemohu posoudit
pravdivost), ale vim, ze rozdil mezi plnym zatizenim vsech jader a
poflakovanim je cca 35-40W - to je cifra namerena zvenci, tedy vcetne
ztrat ve zdroji, pripadne vyssi spotreby chipsetu atd. Na spotrebe toho
stroje se to moc neprojevi (650W idle, 730W load, je to 2xQuadCore = 8
jader), tak jsem to prilis neresil.

Cirou nahodou jsem si vsiml, ze tyto procesory podporuji i jakysi
SpeedStep (rychlosti 2.66,2.33,2.0 GHz, s jadrem 2.6.18 (OpenSuse 10.2)
bez problemu), ale nevim (nemeril jsem), jaky to ma dopad na spotrebu.
Zatim vzdycky jsem videl rychlost vsech jader stejnou, myslim, ze Intel
zatim neumi ruzne rychlosti jader.

Je mozne, ze u desktopoveho ctyrjadra budou lepsi moznosti zpomaleni.

Pokud vam jde o hruby vykon 4CPU (jader), myslim, ze nic lepsiho nez
dvou- resp. ctyrjadra od Intelu ted nesezenete. Nedokazu vam poradit,
jestli by nebylo lepsi pouzit dva dvoujadrove procesory - u ctyrjadra
bych mel trosku strach z nedostatecne pametove propustnosti, ale pri
vasem vyuziti by to nemel byt problem.

AMD neumi takovy hruby absolutni vykon, pricemz ale stejne vykonny
procesor od AMD umi zrat mene (tj. lepe zpomalovat, vypinat atd.), nez
podobny CPU od Intelu. Pri plne zatezi ale pro zmenu bere vice AMD nez
Intel. Zde se opiram o to, co jsem precetl na internetu, neni to osobni
zkusenost.

Projevit se ovsem dovedou i spotreby cipovych sad, ale tady vam opravdu
nedokazu poradit, co je lepsi...

Tosuja

--
Petr "Tosuja" Klíma