Muze mit OpenVPN server pristup do siti svych klientu?

David Michal dmichal na altien.com
Středa Červen 13 19:23:58 CEST 2007

Zdravim,

Mam dve site ktere chci  spojit pomoc VPN. V budoucnu pocitam s
pripojenim dalsich siti. Take se potrebuji obcas pripojit s laptopem z
venku.

Pouzil jsem OpenVPN. Gateway z jedne site jsem nastavil jako OpenVPN
server. Druhou gateway z druhe site jsem nastavil jako clienta. Laptop
je take client. Pridal jsem routovani a masquerade aby sit A mohla do
site B a naopak. Jenze tady nastal problem ktery zatim nevim jak
vyresit. Klientska sit vidi a pinga na sit VPN serveru,  ale naopak to
nelze.

Sit A (VPN Server) :

Subnet: 192.168.50.0/24

# route

192.168.51.0    *               255.255.255.0   U     0      0        0
tun0

-A POSTROUTING -o tun0 -j MASQUERADE

Sit B (VPN Client):

Subnet 192.168.51.0/24

# route

192.168.50.0    *               255.255.255.0   U     0      0        0
tun0

-A POSTROUTING -o tun0 -j MASQUERADE

Ze site B se do A propingam. Ze site A do B ne.

Napada vas nekoho proc? Kde delam chybu?

Diky,

David