NAGIOS

Ivo (Bear) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Pondělí Červen 25 18:48:12 CEST 2007

Popravdě, já mám objektů cca 270 (na nich asi 1900 služeb) a toto
neřeším. Na monitorovacím pracovišti běží klasická černá obrazovka se
stavem (počet hostů, služeb atd.) a v případě problému další
diagnostikou zjišťuju co se kde děje.

Moje zkušenosti praví, že mapa je většinou nepoužitelná. Pokud máte
velké množství strojů a služeb, pak se stejně stává jakákoliv mapa jako
primární údaj nepřehledná.

Skupinový objekt: exituje plugin check_cluster2, který umí právě to, že
se mu zadají hosti a služby a meze. Ten plugin poté zkontroluje a v
případě, že všechny jsou OK, vrátí OK, jinak vrátí chybu (nebo varování)
podle nastavení. Jenom by to chtělo nějaký skript k dokonalejší
konfiguraci tohoto pluginu.

Nagvis: dík za tip - určitě to vyzkouším. Vypadá to velmi zajímavě.

IH