Tunning HW RAID

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Březen 2 13:52:42 CET 2007

On Fri, Mar 02, 2007 at 01:08:41PM +0100, Petr Vyhnal wrote:
> Zdravim vsechny,
>
> rad bych se zeptal na zkusenosti ohledne vymackavani vykonu z HW RAID
> radicu. V tuhle chvili mam 3 servery - 1x Dell s SCSI PERC 320/DC
> radicem, 1x Asus-based se SATA 3ware 9550SX a 1x totalni noname s
> Adaptec 2400A vsechny v RAID5. 3ware jede moc krasne, bohuzel se totez
> neda rict o zbylych 2 radicich. Zkousel jsem experimentovat s nekterymi
> hodnotami v /sys konkretne:

Todle se vas sice netyka, ale v archivu se to neztrati:
Kdyz vytvarite filesystem na RAIDu, dejte si pozor, aby se vam "block
group" nemlatily s velikostmi stripe na RAIDu. Napr u mkfs.ext2 existuje
parametr -E stride=stripe-size. Jinak dochazi k pretezovani jednoho
disku pole a vykon neroste tak, jak byste ocekavali.

-- Dalibor Straka