Limit poctu spojeni

Dalibor Kouřil dalibork na sorbi.cz
Úterý Březen 13 07:17:52 CET 2007

Už jste vyřešili problém s omezením počtu spojení ? Vstupuji do diskuse
až teď, proto se předem omlouvám
pokud už bude moje rada out of date.
Já mám na serveru nastaveno toto pravidlo pro jednoho klienta a funguje
dokonale:

iptables -A FORWARD -s 192.168.100.45 -p tcp --syn --sport 600: -m
connlimit --connlimit-above 50 --connlimit-mask 32 -j REJECT
--reject-with tcp-reset

Kontroluje počet konexí nad portem 600 (neomezuje www atd) na 50.

Pokud by connlimit nefungoval, bude to nejspíš jádrem a iptables
(například Mandriva 2007 už nemá connlimit podporovaný... :( ).

Pokud se v něčem pletu, prosím opravte mě, díky.

DK