WebDAV server nebo nějaká alternativa

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Středa Březen 14 22:53:56 CET 2007

Dobrý den

Řeším problém, jak co nejjednodušeji zpřístupnit obsah /home na
linuxovém serveru vzdáleným uživatelům ve windows. Moje požadavky byly:
přenos hesla nějak rozumně šifrovaný (např. ssl), jednoduché nastavení
ve windows (2000/xp). Jako vhodný protokol se mi jeví WebDAV. Chtěl jsem
se zeptat, jestli někdo nemáte nějaké lepší řešení než apache.
Neexistuje pro tento účel nějaký speciální jednoúčelový server? Případně
nějaké jiné vhodné řešení - nějaká vhodná sada php/perl/python/... skriptů?

Co mám za problémy s apachem? Nějak jsem nevymyslel, jak zařídit, aby
ukládané soubory měly vlastníka stejného jako je právě přihlášený uživatel.

Děkuji za nasměrování na správné direcitvy apache nebo jiný, vhodnější
program.

Petr Špatka

P.S. Ani změna protokolu by nevadila. Ale mělo by to ve win jít používat
za pomocí free programů a uživatelům by se to mělo jevit jako disk nebo
by to mělo vypadat zhruba jak v průzkumníkovi. A když by to nebude chtít
pro připojení ve win admina, tak to bude úplně ideální :-).