sw raid na systemovom disku

msk.conf msk.conf na seznam.cz
Čtvrtek Březen 15 10:44:18 CET 2007

DD.

Rad by som nezavisle nadviazal na thread ohladne pouzitia 3ware hw raidu
verzus sw raidu.

Majme systemovy disk, na ktorom sa nachadza:
- /boot
- /
- swap

V novej konfiguracii by som chcel mat (minimalne) / v raide1.

Moje otazky:

1.	Ako riesit swap?

	Cital som, ze swapovat na raid1 nema zmysel, skor	swapovat na 2 disky s
	rovnakou prioritou. Pokial ale umrie jeden z diskov,	ide automaticky dole
	cely linux kvoli padu swapu. Nie je lepsie swapovat na raid? ( Na druhej
	strane smrt ide disku asi aj tak sposobi zatuh celeho systemu ).

2.	Ako riesit /boot?

	Momentalne laborujem vo virtualboxe s debian testing a mam na vsetky 3
	( /, /boot a swap ) partitiony vytvoreny samostatny raid1 z dvoch diskov (
	takze md0 je /boot, md1 je swap a md2 je / ). Takisto som poriesil stav, ze
	pri vypadku master disku dokazem nabootovat aj zo slave ( finta s grubom do
	hda aj hdb ), zasekol som sa ale pri simulacii nahrady disku diskom inej
	velkosti. Pouzil	som sfdisk -d /dev/hda > file && sfdisk /dev/hdb < file, ale
	kedze disky nie	su fyzicky rovnake, sfdisk to nezozerie. Ako to mate
	poriesene vy? Vytvarate partition pre linux-raid rucne?

	Alebo je mat /boot na raide blbost a radsej rucne udrzovat dve
	samostatne /boot partitiony na oboch diskoch zvlast?

Diky za rady.

--
Dusan Zatkovsky