sw raid na systemovom disku

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Březen 19 00:51:32 CET 2007

On Thu, Mar 15, 2007 at 03:11:28PM +0100, msk.conf wrote:
> 1.	Ako riesit swap?
>
> 	Cital som, ze swapovat na raid1 nema zmysel, skor	swapovat na 2 disky s
> 	rovnakou prioritou. Pokial ale umrie jeden z diskov,	ide automaticky dole
> 	cely linux kvoli padu swapu. Nie je lepsie swapovat na raid? ( Na druhej
> 	strane smrt ide disku asi aj tak sposobi zatuh celeho systemu ).

To ma byt pocatek flamewar?

2x swap je rychlejsi. 1x swap na raidu je spolehlivejsi a osobne jej
doporucuji, i kdyz muze byt pomalejsi.

Na nekterych systemech skutecne smrt disku (oskliva smrt) skutecne
zpusobi mnohem vice neplechy nezli smrt disku ;).

> [...]
>
> 	Momentalne laborujem vo virtualboxe s debian testing a mam na vsetky 3
> 	( /, /boot a swap ) partitiony vytvoreny samostatny raid1 z dvoch diskov (
> 	takze md0 je /boot, md1 je swap a md2 je / ). Takisto som poriesil stav, ze
> 	pri vypadku master disku dokazem nabootovat aj zo slave ( finta s grubom do
> 	hda aj hdb ), zasekol som sa ale pri simulacii nahrady disku diskom inej
> 	velkosti. Pouzil	som sfdisk -d /dev/hda > file && sfdisk /dev/hdb < file, ale
> 	kedze disky nie	su fyzicky rovnake, sfdisk to nezozerie. Ako to mate
> 	poriesene vy? Vytvarate partition pre linux-raid rucne?

Priznam se, ze je vytvarim rucne :-).

> 	Alebo je mat /boot na raide blbost a radsej rucne udrzovat dve
> 	samostatne /boot partitiony na oboch diskoch zvlast?
>
> Diky za rady.
>

> BTW aj Vam sa stava, ze musite poslat mail do kofery 2x, aby dorazil?

Dnes me linux_at_linux.cz poslat e-mail, ze me automaticky odhlasil
s prodlevou 14 dni, kvuli tomu, ze neprijimam spam a viry. Tak nevim...

-- Dalibor Straka