Motherboard s RAID1 a LINUX

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Březen 20 14:52:27 CET 2007

Dalibor Straka wrote:
:  Ahoj,
:
:  On Mon, Mar 19, 2007 at 05:12:29PM -0700, norbert.volf na gmail.com wrote:
: > Můj názor je ten, že jestli ten server nebude příliš zatížený, tak
: > bych klidně vytvořil SW RAID1, funguje to bezproblemově a je to
: > vyzkoušené už léty provozu. (dokonce jsem někde četů, že ty raidy na
: > základních deskách, jsou stejně takové polo SW raidy,

	Rekl bych ze "polo" je jeste slabe slovo. To jsou _uplne_ SW RAIDy.

: > za které to musí
: > odedřít procesor)  Pokud to je stroj vytížený, tak bych ten server asi
: > neskládal, ale koupil bych hotový server. Osobně preferuju servery od
: > fy HP. Tam už jsou k dispozici skutečné HW RAID řadiče (nejen u toho
: > HP :) ).
:
:  - jestli bude raid prilis zatizeny, tak bych vytvoril sw raid1
:  - pokud zdechne zakladni deska, data na disku uz nikdy neuvidite,
:    kazda implementace je jina
:
	Nehlede na to ze SW RAID je obvykle rychlejsi.

-Y.

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //