gw mimo rozsah lokálního segmentu ?

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Středa Březen 21 17:05:49 CET 2007

Přeji krásný den !

Dneska jsem se setkel se zajímavým problémem. Nechápu ho, ale doufám, že
mi někdo z přítomných pomůže ho objasnit.

Jsem připojen do internetu přes kabelovku. Moje adresa je A.B.C.D/24,
router má A.B.C.1. Všechno funguje jak má.
Včera mě požádal technik providera o pomoc, protože narazil na dalšího
zákazníka s linuxem a nevěděl si rady.

V zásadě jde o to, že máme vyčerpány všechny adresy z tohoto segmentu,
takže jsou přidělovány z úplně jiného - E.F.G.H/24. Jenomže gw má být
(údajně) nastavena stejně !
Přiznám se, že to nechápu - síťařinou se už nějaký ten pátek zabývám a
byl jsem skálopevně přesvědčen, že gw musí ležet v rozsahu lokálního
segmentu, aby byla dostupná "přímo". Ale technik se dušuje, že toto (pro
mě) nelogické nastavení (gw z úplně jiné sítě) údajně funguje zcela bez
problémů na více než 50-ti stanicích s wokny.

Je to podle vás možné ? Jaký na to máte názor ?

P.S. Problém jsem vyřešil tak, že jsem v onom linuxu nastavil gw na
adresu E.Ff.G.1, protože jsem předpokládal, že podle stejné logiky bude
mít router na konci opět jedničku. Všechno funguje jak má, ale mě to
stejně pořád vrtá hlavou.