gw mimo rozsah lokálního segmentu ?

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Čtvrtek Březen 22 11:58:53 CET 2007

On Wed, Mar 21, 2007 at 05:05:49PM +0100, Miroslav Benes wrote:
> V zásadě jde o to, že máme vyčerpány všechny adresy z tohoto segmentu,
> takže jsou přidělovány z úplně jiného - E.F.G.H/24. Jenomže gw má být
> (údajně) nastavena stejně !
> Přiznám se, že to nechápu - síťařinou se už nějaký ten pátek zabývám a
> byl jsem skálopevně přesvědčen, že gw musí ležet v rozsahu lokálního
> segmentu, aby byla dostupná "přímo". Ale technik se dušuje, že toto (pro
> mě) nelogické nastavení (gw z úplně jiné sítě) údajně funguje zcela bez
> problémů na více než 50-ti stanicích s wokny.
>
> Je to podle vás možné ? Jaký na to máte názor ?

> [...]

no ono to pak funguje. kdyz ma gateway oba rozsahy, na klientu si nastavite ip
z jednoho rozsahu a udelate primou routu na ip adresu gatewaye z druheho rozsahu,
a pak na tuto adresu nastavite default, tak to jede.

pokud ale nema obe adresy, tak by se muselo nejak sasit s arp tabulkou na
gateway pro klienty z toho druheho rozsahu.

myslel bych si tedy, ze pokud vidlim nastavite gateway z jineho rozsahu, tak
tam proste nacpou natvrdo routu pro tuto gateway.

mk