PCI zvukovka

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Středa Březen 21 15:00:08 CET 2007

Dne středa 21 březen 2007 12:28 František Augusztin napsal(a):

> Priznam sa, posledne PC som skladal, ked este onboard zvukovky na tom boli
> kvalitativne velmi zle. Preto som ako automaticku sucast PC ratal aj extra
> zvukovku :-). Tiez mam celkom zle skusenosti vobec s rozbehavanim HD Audio
> zvukovky na mojom notebooku (a to nemam Acer, kde je to uplne hrozne),
> naopak rozbehanie karty s emu10k1 v ALSA bolo aspon v mojom pripade uplne
> bezproblemove.

Musím říct, že s HDaudio (alespoň na platformě intel) jsem nikdy neměl
nejmenší problém. Občas je potřeba (typicky některé notebooky) přepnout v
mixeru ještě něco dalšího, kromě obligátního "master" a "pcm", aby to bylo
slyšet, ale na vyloženě nefunkční zvukovku jsem zatím nenarazil. A to počítám
i různé modely Vaio a FS, které disponují hodně nestandardními věcmi (dostalo
mě například tlačítko eject u DVD mechaniky, které ke své funkci vyžaduje
nabootovaný operační systém).

Ne každý implementace HDaudio je bohužel dobrá. Některé jsou absolutně tiché a
použitelné i na serióznější poslech, ale jiné mají problémy se značným šumem
a pískotem nakmitaným z ostatních komponent.

Ctirad