DHCP nenastavi branu

Neděle Březen 25 18:07:27 CEST 2007

On Sat, 24 Mar 2007, Karel Břinda wrote:

> již několik dní se u mě neustále objevuje následující problém. Když si
> nechám přiřadit pro eth0 adresu z DHCP, tak se nikdy správně nenastaví
> brána. [...]

Nevím, jakého DHCP klienta tam máte, ale jak dhcpcd, tak dhclient někam
ukládá údaje, které získal od serveru. Takže v první řadě by bylo vhodné
se do nich podívat, jestli je to tam správně. Pokud ne, tak by bylo vhodné
zkoumat, zda to správně přijde po drátech, pokud ano, pak by bylo dobré
asi začít hledat problém ve skriptech, které provádějí konfiguraci
síťových rozhraní (např. do nich přidat pár vhodně umístěných "echo
...", případně něco jako "exec 2>/var/log/...; set -x" apod.).