xen: problem s credit schedulerem

Sobota Březen 31 23:25:51 CEST 2007

On Tue, 27 Mar 2007, lizard wrote:

> Tento problem spociva v tom, ze pomoci prikazu:
>
> xm sched-credit -d domU -w  512 -c10
>
> nastavim pozadovane parametry domene (nejcasteji domU)... jenze pokud
> dojde k restartu domeny tak se tyto nastaveni ztrati a to je dosti
> neprijemne :(. A stale hlidat zda nedoslo k restartu domeny se neda.

No jo, problém je v tom, že to xend zapomene, když doménu restartuje.
Asi by bylo potřeba udělat, aby XendDomain.domain_sched_credit_set
nové hodnoty zapsalo někam do XendDomainInfo (v 3.0.4 jsou už na to
položky) a odtud se přenesly na novou doménu vytvořenou při restartu
(a tam se znovu použily...viz níže).

> Dokonce jsem i ve zdrojacich user toolu verze 3.0.4 nasel moznost v
> konfigracnim souboru nastavit tyto nedokumentovane promenne:
> cpu_cap a cpu_weight
> Bohuzel ani tyto volby nefunguji.

To bude asi tím, že se používají v XendDomain.domain_create (a tedy pouze
při xm create) a nikoli v XendDomainInfo (nejlepší by asi bylo asi byla
metoda _initDomain), kde by byly zohledněny i při restartu.

Kdo tohle naprogramoval...

Zkuste použít 3.0.4 dát volání xc.sched_credit_domain_set do jmenovaného
XendDomainInfo._initDomain (a můžete pak asi zase pro změnu odstranit
domain_sched_credit_set z XendDomain.domain_create). Sice to bude pořád
zapomínat hodnoty nastavené přes xm, ale mohl by si už pamatovat hodnoty
z konfigurace.