FC6 - jak se zbavit /dev/mapper?

David Kovalsky david na kovalsky.cz
Neděle Květen 6 15:24:31 CEST 2007

On Thu, 19 Apr 2007 14:03:41 +0200
Libor Chocholaty <libor_ml1 na mts.cz> wrote:

> Ahoj,
>
> pred par dny jsem presel z FC5 na FC6 (x86_64) a ejhle nemam pristupny
> partisny na SATA disku jako /dev/sda1 a sda2, ale jako
> /dev/mapper/isw_degjhgdcgj_RAID1p1
> /dev/mapper/isw_degjhgdcgj_RAID1p2
>
> a nemuzu se toho zbavit. Nasel jsem na internetu spoustu navodu, jak
> RAID rozchodit, kdyz stavkuje (nejcasteji na ICH7), ale jak se toho
> zbavit jsem nenasel. Navic je mi divny, ze se mi vytvorily zarizeni
> isw_xxx, protoze mam cipset nvidia nForce 3 250Gb a ne intel.
>
> Device fily /dev/sda1 a /dev/sda2 v systemu porad jsou, ale pri
> [...]
Mel jsem stejny problem, vyresilo upraveni initrd, vytvarely se mi tam
manualne. Kdyz jsem je odstranil, vsechno fungovalo podle predstav.

Mel jsem puvodni disk na pseudo-raidu na deskce, po preneseni se mi to
taky ve FC6 objevilo. Problem (co mi bylo receno) je, ze ty metadata
jsou mimo hlavni oblast disku, takze dd if=/d/z of=/d/n na tohle
nezafunguje.

HTH,

--
David Kovalsky