Kódovástránkafilesystému

Matej Cepl mcepl na redhat.com
Pátek Květen 11 10:46:53 CEST 2007

On 2007-05-11, 06:43 GMT, Martin Špirk wrote:
> Ten umi prekodovani obema smery? Vim (dosud jsem nepouzil) ze
> se pouziva na prevod iso -> utf, ale nevim jestli to umi
> i opacne.

Kamarád Google by Vám poradil manpage třeba na
http://j3e.de/linux/convmv/man/ -- zajímavé čtení.

> Nevite jak to resi SuSE, ktere umi po nainstalovani prepinat mezi iso a utf8
> (je nutny restart). To vymeni nejaky jaderny modul?

Snad by mělo stačit změna locale -- což může být jednodušší
s restartem.

Měl bych ale jednu zásadnější otázku -- neměl byste tuhle situaci
brát jako námět k zamyšlení se nad tím, jestli je v 21. století
vhodné mít locale ISO 8859-2. Pokud vím, tak poslední distribuce,
která nemá standardně locale UTF-8 je Debian (neznám Slackware,
to může být další kandidát na Posledního mohykána) a i tam jsem
(poté co byl konečně opatchován Midnight Commander) neměl
sebemenší problémy s přechodem na UTF-8.

Hezký den,

Matěj Cepl