10tis IO operaci pres NFSv3

Karel Charousek char.konf na cscargo.cz
Pátek Květen 11 13:59:05 CEST 2007

Zdenek Kaminski napsal(a):
> Dobry den,
>
>   dostal jsem se k otazce, s jakym zelezem uchodim 10tis IO operaci na
> discich sdilenych pres NFSv3. Rychlost po siti je 60Mbps.
>
>   Jako distribuce bude pouzit RHEL5 nebo SLES10.Napisete mi prosim nekdo
> sve zkusenosti?

Otazka zeleza je asi dost zavisla na typu aplikace ...

Obecna doporuceni:
- dedikovana 1 GBit ethernet
- pripadne slouceni portu ( bonding)
- NFS v3, TCP, rsize a wsize na max to je 32k pro NFSv3
- asynchronni IO ( tohle je hodne dulezite)
- a nejake diskove pole, ktere zvladne pozadovanou zatez, nebo primo
nejake NAS

Je tezke doporucit pole a pocet disku, protoze to zavisi na typu
aplikace, co chcete pouzit a na tom kolik na to mate penez ....

A zkusenosti ... funguje to pokud je dodrzeno vyse uvedene :-)

K.Ch.