Kódovástránkafilesystému

Matej Cepl mcepl na redhat.com
Neděle Květen 13 00:01:10 CEST 2007

On 2007-05-11, 10:20 GMT, Jan Otte wrote:
> Acho jo, tohle vypada na flame.

Ne, jako flame jsem to v žádném případě nemyslel.

> Z jakeho duvodu bych mel ze standardu ISO, konkretne ISO-8859-2
> prechazet na UTF-8?
>
> (duvody ze je to moderni a ze to pouziva vetsina pro me nejsou duvody)

Protože pokud používáte nějaké moderní prostředí (Gnome, KDE, asi
i jiné) tak stejně budete mít spoustu věcí v UTF-8 (i třebas
jenom nějaké konfigurační soubory) a pak přechod celého systému
na UTF-8 je jediná možnost jak zabránit neustálému bordelu
v překonvertovávání tam a sem. Samozřejmě, pokud jako jeden můj
kolega, máte jako svoji celoživotní lásku twm, tak se Vás tohle
asi týká jenom letmo. Ale i on uvažuje o přechodu na UTF-8,
protože má problémy s epicem, do kterého mu ostatní lidé lidé
píší UTF-8.

Samozřejmě, že „používají to všichni“ není samo o sobě důvod, ale
na druhou stranu, táhnutí s většinou v zasíťovaném světě dost
zjednodušuje život.

Hezký den,

Matěj Cepl