Kódovástránkafilesystému

Richard Kotal richard.kotal na dolphingames.com
Středa Květen 16 09:39:32 CEST 2007

Ludek Finstrle wrote:

> Uz toho prosim nechte. Jiste mate _svou_ pravdu a nectete co pise
> puvodni pisatel (ostatne to neni jen na vas, ale na vetsinu reakci).

Taky se mi zda, ze nikdo necte, co pise puvodni tazatel.

Take mam system pouze na ISO-8859-2 a zatim jste mi nedali jediny
kloudny duvod, pro mit system na UTF-8.

prikladne, ty vase navody a hlasky z programu:
1) pokud jsou nejake navody na CD, tak vetsonou PDF, k tomu nepotrebujui
mit UTF-8 locale, abych to cetl.
2) pokud pisu hlaasky do systemu, tak je zasadne bud davam do DB. Pokud
e, tak casto programuji v TCL a pouzivam msgcat. A napovedu mi kazdy
muze poslat v jakem chce kodovani, ja ji transformuji do UTF-8,pro
msgcat a pak je jedno jake mam locale. Zasadne nepisu napovedu a hlasky
programu do programu samotneho, jako je to u vetsny php programu.

pokud mi prijde nejaka posta, ci prohlizim www, nepotrebuji locale na
UTF-8. Klient sam si najde spravne kodovani a pokud mam font, ktery
znaky obsahuje, tak se to taky sparvne zobrazi.

Pokud pisu nekomu neco tak zasadne v OO a ne v obycejnem textaku. A zde
opet vystacim bez UTF-8, staci mit jen vhodny font, obsahujici prislusne
znaky a nastavenou kavesnici, vetsinou foneticky. Takto napr. pisu
rusky, pokud mam zminit nejaky nelatinkovy jazyk.

A tak bych mohl pokracovat dal.

Na zaver dam jeden duvod, proc nepouzit UTF-8 a ze zde je naopak to
uplne nejhorsi reseni:

Pouzivam DB firebird, pokud zde pouziji interni kodovani UTF-8, nejsem
schopny seradit ceske znaky spravne. UTF-8 totiz nepodporuje zarezni
ceskych znaku, dle pravidel razeni ceskych znaku, ale pouze to radi dle
posloupnosti znaku v UTF-8. To plat i pro ostani jazyky. Takze v tomto
pripade budu mit sice UTF-8, ale kdyz si budu chtit neco seradit dle
pravidel cestiny, tak to nepujde.

A na uplny zaver, emaily zasade nejprve pisi bez hacku a carek, a az ta
druah strana zacne s nimi tak ja take. Prikladne, protoze si pisi s
kamaradkou z Kanady, ktera je ve francouzske casti, pracuje na to
Windows XP, tedy systemu, ktery pouziva UTF-8, ale kdyz ji neco poslu s
hackami a carkami,tak si to neprecte a nezmeni na tom nic, ani kdyz to
dam do utf-8.

Ono je sice hezke, ze neco mate v UTF-8, ale kdyz vam jaksi chyby fonty,
kde ty znaky nejsou, tak s tim nic nenadelate. Ono sice muzete mit otf
fony, ale pokud nekdo v nich nenakresli ty rezy ankresli jen prvnich 127
znaku, tak si z toho azbuku nikdy neprectete.

PS: Fuj, ze jsem nemlcel.