jak dostat z disku konsistentni LVM snapshot

"Petr \"Qaxi\" Klíma" qaxi na seznam.cz
Čtvrtek Květen 24 14:10:49 CEST 2007

> no me jde o to delat nejak rozumne a jednoduse zalohy bezicich serveru s minimalnimi
> vypadky. Doufal jsem, ze bych to mohl udelat pres kompletni image celeho
> systemu pomoci napr. rsyncu. Kamkoliv se podivam na zalohovani tak nikde neni
> nic reseno o konzistenci dat.
> Chapu to tak, ze kazdy zalohuje proste akorat data ze svych aplikaci a kdyz to
> rupne, tak preinstalovava a presmahne aplikacni data zpet?

tohle nestaci ???

# /xxxx/application stop
### některé aplikace umí "zamrznout" FS je v konzistentním stavu
### (tuším Oracle je dobrý příklad), pak ji nemusíte restartovat
# lvcreate --snapshot --name /dev/vg00/lv_opt_appX_backup_snapshot \
     --size 2G /dev/vg00/lv_opt_appX
# /xxxx/application start
#
# mount /dev/vg00/lv_opt_appX_backup_snapshot /mnt/opt_appX_backup

nu a ted zazálohujte /mnt/opt_appX_backup podle chuti

po záloze udělejte

# umount /dev/vg00/lv_opt_appX_backup_snapshot
# lvremove /dev/vg00/lv_opt_appX_backup_snapshot

a je to ...

--

    Petr Klíma

    e-mail:  qaxi na seznam.cz