6to4 routing do nativni ipv6 site

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pondělí Květen 28 02:12:02 CEST 2007

On Sun, May 27, 2007 at 06:31:16PM +0000, Petr Pisar wrote:

> Mate spravne smerovani? Ja nahazuji 6to4 rozhrani takto:
>
> ip tunnel add <IFACE> mode sit local <LOCAL_IP4> remote any
> ip link set dev <IFACE> up
> ip addr add <LOCAL_IP6>/16 dev <IFACE>
> ip route add 2000::/3 dev <IFACE> via <GW_IP4_COMPATIBLE_IP6> metric <METRIC>

ano to delam(s -6 za ip). adresu gatewaye pouzivam ip4 mapped, ktera je ve
tvaru jako adresa pro 6to4 (2002:xx:xx/16). to by melo podle manualu fungovat
a hlavne je to adresa, kterou by ta gateway mela mit nahozenou. Ale i kdyby
tato routa byla spatne, tak bych stejne na tu gateway mel pingnout na ipv6
adresu. Nemusi se nejak registrovat ci tak neco, ne? To nevim, jak by to pri
pouziti anycastu fungovalo.

> V mem pripade je GW_IP4_COMPATIBLE_IP6 router na univezite v Lepzigu
> ::139.18.25.33 a METRIC 1, protoze pouzivam jen nednu GW.

jako router jsem zkousel 6to4.ipv6.uni-leipzig.de a pak neco od microsoftu.
Zarazi mne, ze bych alespon na tu ipv6 adresu gatewaye mel pingnout protoze je
to 6to4 tunnel a ty me z jednoho meho serveru na druhy jedou. Takze vylozene
ze by to nikde nefungovalo rict nemuzu. Na tu microsofti branu na jeji ipv6
jsem pingnul, ale dal to rozhodne nejede. Na ipv4 adresu gatewaye pingnu a
anycast(192.88.99.1) me take odpovida. Anycast ipv6 me ale opet neodpovi.

Jeste k fungovani 6to4. Odeslu ipv6 paket, ten se zabali do ipv4, dojde na
6to4-to-ipv6 gateway a pak co? maskuje se ta 6to4 adresa za neco, nebo to jede
tak jak je? Kdyz to totiz dojde na ipv6-only cil, tak ten to musi nejak poslat
zpet a nepredpokladam, ze nutne musi vedet o 6to4 routerech, ktere to opet
poslou tunelovane pres ipv4 zpet ke mne.

Bezi nekde v BGP na ipv6 siti routy na 2002::/16 aby se to dostalo zpet na
6to4 routery, ktere to opet dopravi zpet?

mk