Vytvorenie sifrovaneho disku - Error allocating crypto tfm

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Čtvrtek Listopad 1 06:36:25 CET 2007

Zdravim.

Snazim sa vytvorit kryptovany disk (/dev/md, alebo cez loop subor na
tomto blokovom zariadeni), ale stale narazam na chybove hlasky:

Oct 31 17:54:34 stone device-mapper: table: 253:0: crypt: Error allocating crypto tfm
Oct 31 17:54:34 stone device-mapper: ioctl: error adding target to table
Oct 31 17:54:34 stone device-mapper: ioctl: device doesn't appear to be in the dev hash table.

Par navodov, podla ktorych som siel, tieto chybove hlasky nespomina,
vyhladavace ma naviedli len na informaciu, ze mi chyba v jadre
zakompilovany, alebo ako modul nahraty sirfrovaci kod. Skusil som, pre
istou, zakopilovat ako modul vsetky sifry a aj ich natiahnut do jadra.
Nepomohlo.

System je aktualizovany Gentoo na AMD64 (64-bitovy)
Jadro je 2.6.22-gentoo-r8.

# uname -a
Linux stone 2.6.22-gentoo-r8 #2 Wed Oct 17 15:40:04 CEST 2007 x86_64 AMD
Athlon(tm) 64 Processor 3500+ AuthenticAMD GNU/Linux

Skusal som najprv balicek:
*  sys-fs/cryptsetup
      Latest version available: 0.1-r3

Teraz mam aktualne:
*  sys-fs/cryptsetup-luks
      Latest version available: 1.0.4-r3

Aktualna konfiguracia jadra:
http://www.cavo.sk/~cavo/config-2.6.22-gentoo-r8

Skusal som ist, napriklad, podla navodov:
http://gentoo-wiki.com/SECURITY_dmcrypt
http://gentoo-wiki.com/SECURITY_System_Encryption_DM-Crypt_with_LUKS

Vzdy som sa zastavil na vytvarani sifrovaneho zariadenia napripklad
prikazom:

# cryptsetup -y --cipher serpent-cbc-sha256 --key-size 256 luksFormat /dev/md3

WARNING!
========
This will overwrite data on /dev/md3 irrevocably.

Are you sure? (Type uppercase yes): YES
Enter LUKS passphrase:
Verify passphrase:
Failed to setup dm-crypt key mapping.
Check kernel for support for the serpent-cbc-sha256 cipher spec and verify that /dev/md3 contains at least 258 sectors.
Failed to write to key storage.
Command failed.

Pri moduloch:

# lsmod
Module                  Size  Used by
sha256                  9024  0
dm_crypt               11344  0
cbc                     4224  0
blkcipher               5508  1 cbc
serpent                18688  0
crypto_algapi          11584  3 sha256,cbc,serpent
usb_storage            39236  0
iptable_filter          3008  1
ip_tables              15920  1 iptable_filter
x_tables               14664  1 ip_tables
powernow_k8             9432  0
via_rhine              20680  0
mii                     4992  1 via_rhine
k8temp                  5312  0
sg                     21600  0

A /dev/md3 sa hlasi ako:
# fdisk -l /dev/md3

Disk /dev/md3: 800.1 GB, 800171491328 bytes
2 heads, 4 sectors/track, 195354368 cylinders
Units = cylinders of 8 * 512 = 4096 bytes

Disk /dev/md3 doesn't contain a valid partition table

Aby bolo jasne, ze pocet sektorov by mal byt dostatocny.

Pricom v logoch sa stale objavuju hore uvedene hlasky.

Uz neviem kam by som sa mal obratit, ci vyskusat nejaky iny projekt.
Predpokladam, ze mam nieco zle zakopilovane v jadre, len neviem objavit
co. Ten stroj mam pristupny len vzdialene a tak kazdy reboot je
trpnutie, co som nieco nepokazil a ci nabootoje s novym jadrom, a tak
hlavne dokompilovavam moduly, bez rebootu.

Vdaka za rady, ci navod, ktory by ma vyviedol z toho bludneho kruhu.

--
Marian