korenovy certifikat

Michal Dobes dobes na tes.eu
Úterý Listopad 6 11:26:39 CET 2007

jegr na seznam.cz napsal(a):
> Vie mi niekto popisat ako na korenovy certifikat? Mam debian 4.0 a
> potrebujem vytvorit novy korenovy certifikat, nemam s tym takmer ziadne
> skusenosti. Dakujem

To by bylo na nekolik MB textu, pokud by to melo dukladne. Zalezi
jak a k cemu ho chci pouzivat, jak se bude resit revokace a overovani
odvolanych certifikatu, jak politiky, ...
Navic to napsali uz jini:
L. Dostalek, M. Vohnoutova - Velky pruvodce infrastrukturou PKI
a technologii elektronickeho podpisu, Computer Press, 2006.

Pokud nemam chut a cas neco cist, tak treba mrknout na tento programek
pro realizaci CA:
http://sourceforge.net/projects/xca/
Myslim, ze u toho byly i nejake sablony pro rozumne nastaveni.

Rozhodne to, co vygeneruje defaultne skriptik dodavany spolu
s OpenSSL (CA -newca) neni uplne to nejlepsi, ale pro pokusy
a hrani OK, zalezi na tom, co od toho chci a na jak dlouho.

M.