Kontrolni soucet .deb balicku?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Středa Listopad 14 11:58:58 CET 2007

Ahoj,

On Wed, Nov 14, 2007 at 11:02:17AM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> 	Zdravim,
>
> mam dotaz na globalni vedomi: jak nejjednoduseji na systemu kteri neni
> zalozeny na Debianu (konkretne na Fedore) zkontrolovat kontrolni soucet
> .deb balicku? Jde o to, ze bych rad na ftp.linux.cz zkontroloval, jestli
> soubory ktere nabizim pres FTP mam na disku korektne. Existuje nejaka
> obdoba "rpm --checksig", pokud mozno takova abych nemusel instalovat
> cele dpkg?
>
> 	Diky,

no to je velmi chvalyhodna snaha :).

Popravde hned musim rict, ze hotovou utilitu na to neznam. Mohu jen
naznacit jak se baliky kontroluji pres APT (AFAIK).

APT stahne soubor Release (pro kazdou distribuci jeden) a podpis
Release.gpg. To je jediny podpis, ktery je potreba overit.
Soubor Release obsahuje MD5 a SHA1 kontrolni soucty dalsich index
souboru Packages, ty jsou pro jednotlive sekce main, contrib, non-free
pro vsechny architektury a pro vsechny zdroje. V souborech Packages jsou
pak vyspecifikovany jednotlive baliky a je tam uveden jejich kontrolni
soucet.

Tedy asi by nebyl problem na to napsat skriptik, a ja doufam, ze se
jeste nekdo ozve, ze to existuje. Ja to ted nejak nejsem schopen
vygooglovat.

Jenom nastinim, kdyz si treba stoupnu do dists/etch:

perl -ne 'if ( m/^MD5Sum:/ ... m/^[^ ]/ ) { print "$1  $2\n" if m/^
([[:xdigit:]]{32})\s+\d+\s+(\S+)$/; }' Release |md5sum -c -

Pak by bylo potreba projet rekurzivne jednotlive Packages a vygenerovat
pro ne vstup pro md5sum -c. Proste nic sloziteho (alespon doufam).
Takze pokud se nekdo neozve, ze to jiz existuje, tak jsem ochoten
splodit nejaky skript. Asi bych to pojal jako perl skript, ktery
projeden vsechny Release a navazna Packages a vytvori jeden velky
vstup pro md5sum -c...

--
Zito