prikaz dd a pametove/seekove problemy

Karel Karel bigkarel na seznam.cz
Sobota Říjen 6 00:22:16 CEST 2007

dobry den vsem,
pouzivam server s XENem na gentoo a kdyz vyrabim jedotlive image na ext2 partions pres prikaz dd if=/dev/zero of=/virtual/neco.img bs=1000 count=10000000 (vysledek 10gb file) tak mi obcas spadne cely system na nedostatku pameti ... kdyz vyrabim loop pres dd s pouzitim seek, tak je vyrobeny hned, velikost vypada spravne, da se se souborem pracovat (formatovat loop atd...) nicmene v df se vubec neprojevi odber mb/gb ... a muzu zalozit klidne i ( v ls viditelne) soubor nekolikrat vetsi nez samotny system ... nasel by se tu nekdo kdo by  mi poradil co delam blbe v obou variantach ? podotykam ze jsem to zkousel i na puvodnim non-xen jadru a na jinych fs nez ext2 (vychazim z toho ze ext2 je na loop nejrychlejsi, ... v oracle tomu tak alespon bylo...)
dekuji za radu k