prikaz dd a pametove/seekove problemy

Sobota Říjen 6 19:14:56 CEST 2007

On Sat, 6 Oct 2007, Karel Karel wrote:

> dobry den vsem, pouzivam server s XENem na gentoo a kdyz vyrabim
> jedotlive image na ext2 partions pres prikaz dd if=/dev/zero
> of=/virtual/neco.img bs=1000 count=10000000 (vysledek 10gb file) tak mi
> obcas spadne cely system na nedostatku pameti ...

To že jako spadne dom0 (a pochopitelně s sebou vezme všechno okolo)?
To je velmi podezřelé a rozhodně by to dělat nemělo.

> (vychazim z toho ze ext2 je na loop nejrychlejsi, ... v oracle tomu tak
> alespon bylo...)

Řekl bych, že použít LVM by bylo ještě rychlejší :)
(I když teď mne napadá, že lvcreate z disku nevymaže původní obsah,
takže by na to člověk měl myslet a udělat to v takové situaci sám.)