LVM nad SW RAIDem?

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Říjen 16 18:35:40 CEST 2007

LVM je docela jedno, kolik a jakých zařízení v něm bude (na některých
konfiguracích mám v jednom lvm1 několik raid1 spolu s několika raid6).
Při rozhodování, zda udělat jedno nebo více vg, stačí jen brát ohled na
to, že když nebude dostupné jakékoliv pv z vg, tak se lvm bude vzpouzet
konkrétní vg aktivovat - půjde jen pro čtení.

Pro start by mělo být podstatné pouze to, aby zavaděč měl z čeho načíst
jádro a ramdisk a následně to, jak chytrý je ramdisk, aby raidy a lvm
sestavil (u Fedory nevím, na Debianu s initramfs v pohodě).

Poznámka: Osobně bych místo 7+1 do raid5 volil 8+0 do raid6. V prvním
případě se totiž po výpadku jednoho disku budete muset strachovat, zda
synchronizace na spare doběhne dříve, než vypadne další disk. V druhém
případě budete stále v klidu.

Slávek