podmíněné iptables

Sobota Říjen 20 21:04:04 CEST 2007

On Sat, 20 Oct 2007, "Ing. Jiří Nováček" wrote:

> Mám udělaný router, na kterém pomocí webminu zapínám a vypínám internet.
> Používám skripty a iptables. Funguje to tak jak má. Chci přidat
> automatické vypínání v určitou dobu (cron).

Můžete to udělat trochu jinak: místo přidávaní a odstraňování pravidel
nadefinovat pravidla, která lze vypínat a zapínat. Existuje na to modul
"condition".

> definice pravidla XX (iptables -A ...)
> If  "pravidlo XX není v tabulce" then "pridej pravidlo do tabulky"

Samozřejmě můžete udělat něco takového, že nejdřív provedete iptables -L,
proženete to grepem a podle výsledku iptables -A nebo nic. Nebude to úplně
ideální, pokud by se to pustilo víckrát vedle sebe (ale řekl bych, že
program iptables obecně nedává dobře definované výsledky, když jich běží
víc vedle sebe).