Re: podmíněné iptables

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Neděle Říjen 21 01:16:42 CEST 2007

"Ing. Jiří Nováček" wrote:
> Dobrý den.
> Mám udělaný router, na kterém pomocí webminu zapínám a vypínám
> internet. Používám skripty a iptables. Funguje to tak jak má. Chci
> přidat automatické vypínání v určitou dobu (cron). Nevím jak ve
> skriptu zjistit zda již pravidlo není v tabulce použito. Chci do
> skriptu přidat kontrolu, ale vůbec nevím jak se to pod Linuxem dělá.
> Moje představa je takováto:
>
> definice pravidla XX (iptables -A ...)
> If  "pravidlo XX není v tabulce" then "pridej pravidlo do tabulky"

Muzete kazde pravidlo definovat nejakym skriptem tak, ze na zacatku budete
zjistovat, zda existuje na urcitem miste konkretni soubor, jakysi zamek nebo
priznak toho pravidla. Pokud bude existovat, pak neudelate nic, pokud
existovat nebude, tak ten soubor vytvorite a pridate pravidlo. Samozrejme
pri odebrani pravidla musite i smazat ten priznakovy soubor. Neco jako tohle
(v Perlu)

if( -f '/zamky/pravidlo1.lock') {
    exit; }
open O, "> /zamky/pravidlo1.lock";
close O;
# pridat pravidlo do iptables

--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz